Broodje Bahco bij Webba; alles over chatbots

15-11-2018

 

Het Broodje Bahco van dinsdag 13 november jl. vond bij Webba aan de Kapitein Nemostraat 20 onder het genot van een lunch plaats. Edwin Gels van Webba vertelde de geïnteresseerde deelnemers over de trends en ontwikkelingen op het gebied van Chatbots, waar hij ook recentelijk in is afgestudeerd.

Chatbots vervullen een steeds belangrijke rol in de communicatie met klanten en interne (bedrijfs)processen.

Zo verwacht Edwin dat er in de toekomst geen websites meer zullen zijn in de huidige vorm, maar dat we gewend zijn geraakt om tegen elk apparaat of systeem (en dus ook sites) zullen aanpraten of via een tekstconversatie mee communiceren.

Daarnaast heeft Edwin in de bijeenkomst wat voorbeelden laten zien wat nu al mogelijk is met chatbots, waaronder recentelijk een nieuwslezer in China of een verzekeringsmaatschappij die klant- en salesgesprekken voert via een chatbot.

In China leest een virtuele presentator  het nieuws _RTL Nieuws

Ook binnen Webba wordt er al druk ontwikkeld aan chatbots, waaronder de interne WebbaBot, die elke collega kan gebruiken als interne assistent.  

Afgesloten werd met een rondvraag over de gegeven presentatie en informatie die door Edwin werden beantwoord.

Wilt u ook meer weten over chatbots en de ontwikkelingen op dat gebied, neem dan contact op Edwin via edwin@webba.nl of 0591-71 46 99.

Klik hier om deze presentatie te zien

Youtube filmpje behorend bij de presentatie

Youtube filmpje behorend bij de presentatie

 


Foto's Hansman Foto en Beeldwerk

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht